Succesvol prospecten overzetten naar ‘klanten’ valt of staat bij de manier waarop de binnenkomende ‘leads’ al dan niet behandeld worden. CRM-software is hierbij vandaag de enige te volgen weg. Maar CRM-software alléén is niet voldoende.
S-Suspect - P-Prospect - A-Approach - N-Negociation - C-Closure - O-Order
In deze 6 eenvoudig af te bakenen stappen kunt u perfect elke klant in het verkoopsproces volgen. Het hoeven er uiteraard geen 6 te zijn. Uw onderneming kan aan de slag zijn in een zakelijke omgeving die veel meer tussenstappen vereist. Hoe u die definieert is dus volledig uw eigen invulling. Hierover nadenken geeft u een goed inzicht in het proces én leert u bovendien de zwakke plekken in dat proces kennen.
You don’t need eyes to see, you need vision!Als uw bedrijf op een meer efficiënte manier naar de markt wil trekken, sneller en beter wil verkopen en beter gesegmenteerd te werk wil gaan, dan mag u volgende 5 op het eerste zicht eenvoudige stappen alvast niet overslaan!
- In welke fase van het verkoopproces bevindt elke potentiële klant zich?
S-Suspect - P-Prospect - A-Approach - N-Negociation - C-Closure - O-Order
In deze 6 eenvoudig af te bakenen stappen kunt u perfect elke klant in het verkoopsproces volgen. Het hoeven er uiteraard geen 6 te zijn. Uw onderneming kan aan de slag zijn in een zakelijke omgeving die veel meer tussenstappen vereist. Hoe u die definieert is dus volledig uw eigen invulling. Hierover nadenken geeft u een goed inzicht in het proces én leert u bovendien de zwakke plekken in dat proces kennen.
- Hou de bron van uw ‘lead’ bij
- Gebruik een ‘leadscore’
- Automatische toekenning van ‘leads.’
- Zorg ervoor dat iedereen zich bewust is van het verkoopproces.
