Skip to main content
  • Al uw vragen over ons partnerschap met Zoho

    Vaak gestelde vragen

Waarom met SalesBridge?

Vraag: Waarom zou ik met SalesBridge werken als ik de licenties ook direct bij Zoho kan kopen?

Antwoord : Hoewel u licenties direct bij Zoho kunt aanschaffen, koopt u bij SalesBridge niet alleen de software, maar de succesvolle toepassing ervan op uw bedrijfsproces.

  • Lokale Expertise: Wij bieden Nederlandstalige support en begrijpen de lokale markt (bijv. BTW-regels, lokale integraties zoals iDEAL/Bancontact).

  • Implementatiekracht: Wij zorgen voor een inrichting die past bij uw unieke proces, waardoor u de veelgemaakte 'beginnersfouten' van zelf-implementatie voorkomt.

  • Geen meerkosten: Onze licentieprijzen zijn identiek aan die van Zoho zelf. U betaalt niets extra voor de licentie, maar krijgt er een lokale partner bij.

Vraag: Ik ben een kleine ondernemer/ZZP'er. Is een partner niet te duur voor mij?

Antwoord: Juist voor kleinere ondernemingen is efficiëntie cruciaal.

Wij bieden specifieke 'Kickstart'-pakketten aan voor de KMO / het MKB, waarmee u voor een vast eenmalig bedrag een professioneel ingerichte omgeving krijgt. Dit bespaart u honderden uren zelfstudie en frustratie, waardoor u zich kunt focussen op ondernemen. Wij werken niet alleen voor enterprises, maar schalen mee met uw groei.  Bovendien kunt u in uw samenwerking met SalesBridge ook rekenen op een 'duwtje in de rug' door de overheid: SalesBridge is een erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille.  Daardoor kunt u voor strategisch advies en opleiding tot 30% van uw investering terugkrijgen via VLAIO.  Alle informatie vindt u op https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille

Vraag: Wat is het verschil tussen een Zoho Consultant en een officiële Partner?

Antwoord : Een officiële Partner zoals SalesBridge wordt door Zoho gecontroleerd op kwaliteit, omzet en klanttevredenheid.

  • Continuïteit: Wij zijn een organisatie, geen eenling. Dit betekent dat uw support niet afhangt van de beschikbaarheid van één persoon.

  • Directe Lijnen: Wij hebben toegang tot de 'Partner Support' van Zoho, waardoor wij technische issues met voorrang kunnen escaleren naar het hoofdkantoor.

  • Certificering: Onze consultants zijn officieel getraind en gecertificeerd door Zoho.

Hoe loopt een project met SalesBridge?

Vraag: Hoe garanderen jullie een succesvol project met Zoho?

Antwoord: Wij volgen een strikt 6-stappenplan om uw project succesvol uit te voeren.

Met meer dan 400 projecten op de teller weet SalesBridge als geen ander wat ervoor nodig is om uw Zoho-project succesvol te maken.  Onderstaande 6 stappen moeten (in de deze volgorde) worden gezet:

1) Oriëntatiegesprekken: Wij beginnen met een diepgaande dialoog om uw huidige processen, ambities en de gewenste functionaliteit gedetailleerd in kaart te brengen.

2) PID-document: Alle overeengekomen specificaties, randvoorwaarden, de te volgen methode en de verwachte resultaten worden vastgelegd in een bindend Project Informatie Document (PID).

3) Implementatie: Op basis van het PID richten wij de Zoho-applicaties zorgvuldig en nauwkeurig in volgens de afgesproken bedrijfsprocessen.

4) Voorlopige Oplevering en Testen: De klant test de geconfigureerde omgeving intensief. Eventuele correcties worden uitgevoerd om tot een gevalideerde acceptatie te komen.  De admin-gebruikers die de testing zullen doen worden op voorhand getraind.

5) Datamigratie: Zodra de structuur gevalideerd is, zorgen wij voor de zorgvuldige, gecontroleerde overdracht van uw historische en actuele data naar de nieuwe omgeving.

6) Brede Uitrol: Na finale goedkeuring stellen wij de Zoho-applicaties beschikbaar aan alle eindgebruikers, en zorgen voor de noodzakelijke opleiding en ondersteuning.

    Vraag: Kan een Zoho-project ook in co-creatie worden opgezet?

    Antwoord: Jazeker, mits het respecteren van het 6-stappenplan.

    De hiervoor genoemde 6 stappen voor succes moeten ook in een project in co-creatie worden gerespecteerd.  Een huis bouw je niet succesvol zonder plan, ook als je de meeste werken zelf gaat doen.  De 2 eerste fases (oriëntatie en PID) zijn absoluut noodzakelijk als u het project met onze steun tot een goed einde wil brengen.  Als onze ervaring ons iets heeft geleerd, dan is het wel dat fouten meestal in het begin van een project worden gemaakt, en niet zozeer op het einde.  Zorg dus voor een solide basis door goed de strategie en de wensen uit te denken voor u aan de slag gaat met Zoho, al dan niet met onze steun.

    Vraag: Hoe garanderen jullie dat mijn data veilig gemigreerd wordt uit mijn huidige systeem (Excel/Salesforce/Teamleader)?

    Antwoord: Datamigratie is een specialisme waarin wij uitgebreide ervaring hebben. Wij werken volgens een strikt veiligheidsprotocol:

    1. Audit: We analyseren uw huidige data op kwaliteit en structuur.
    2. Mapping: We bepalen samen waar elk gegeven in Zoho landt.
    3. Proefmigratie: We voeren eerst een test uit in een afgeschermde omgeving die u kunt controleren.
    4. Definitief: Pas na uw goedkeuring zetten we de definitieve data over. Zo gaat er geen historie verloren en start u met een schone lei.
      Vraag: Hoe lang duurt een gemiddelde implementatie?

      Antwoord: Dit hangt af van de complexiteit, maar wij werken met duidelijke tijdlijnen om verrassingen te voorkomen.

      • Quickstart CRM: Vaak binnen 2-3 weken operationeel.
      • Zoho One / ERP: Trajecten van 6 tot 12 weken, inclusief workshops en training. In de offertefase krijgt u een gedetailleerde planning met mijlpalen, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
      Vraag: Moet mijn bedrijf stil liggen tijdens de overstap?

      Antwoord: Nee, absoluut niet. Wij bouwen de nieuwe omgeving volledig op in een parallelle omgeving (Sandbox) terwijl u gewoon doorwerkt in uw huidige systeem.

        De uiteindelijke 'livegang' en data-sync plannen we op een rustig moment (bijvoorbeeld in het weekend of op vrijdagmiddag), zodat uw team op maandagochtend direct aan de slag kan in de nieuwe omgeving zonder productiviteitsverlies.

        Kan dit?  Kan dat?  Yes, we can!

        Vraag: Kan ik Zoho koppelen aan mijn boekhoudpakket (Exact Online/Yuki/Octopus)?

        Antwoord: Ja, financiële integratie is essentieel voor een 360-graden klantbeeld. Wij kunnen Zoho CRM of Zoho Books naadloos koppelen aan pakketten zoals Exact Online.

        Voordeel: Facturen worden automatisch doorgezet en betalingsstatussen worden teruggekoppeld naar het CRM. Uw sales-team ziet direct of een klant betaald heeft, zonder toegang nodig te hebben tot de boekhouding.

        Vraag: Ondersteunt Zoho e-facturatie (PEPPOL) voor de overheid?

        Antwoord : Absoluut. Zoho Books ondersteunt het PEPPOL-netwerk, wat steeds vaker verplicht is voor facturatie aan overheden en in B2B-transacties in de Benelux en verplicht is in België vanaf 1 januari 2026.

           Wij helpen u bij de registratie en validatie hiervan, zodat u compliant bent met de laatste regelgeving. 
            Vraag: Kunnen we meerdere merken of websites koppelen aan één CRM-, Support- en Marketing Automation-systeem?

            Antwoord: Ja, met name Zoho Desk en Zoho CRM zijn ingericht op 'multi-brand' ondersteuning.

              U kunt verschillende portalen, e-mailtemplates, logo's en support-adressen hebben die allemaal samenkomen in één centrale database. Dit is ideaal voor bedrijven met meerdere labels of internationale vestigingen die toch centraal inzicht willen behouden.

              Vraag: Kan ik terecht bij SalesBridge voor opleidingen in Zoho?

              Antwoord: Jazeker!  Wij hebben een uitgebreid aanbod aan opleidingen.

                Afhankelijk van het aantal deelnemers organiseren we met plezier een opleidingssessie bij u in huis.  We opteren dan voor groepjes tot maximaal 5 tot 6 deelnemers.  De opleiding is dan volledig op maat van uw setup.  Daarnaast hebben we elk jaar een rijk aanbod aan open producttrainings.  Daar leert u in een groep van maximaal 10 deelnemers de algemene setup van de applicatie.  De volledige opleidingsplanning vind je op https://backstage.salesbridge.be
                Vraag: Organiseren jullie ook productpresentaties van Zoho?

                Antwoord: Dat doen we!  Als partner willen we u inspireren en bijstaan. 

                  Elk jaar plannen we in het voorjaar en in het najaar onze Zoho Inspiration Days.  Op die dagen bent u kostenloos onze gast.  Op 1 volle dag maakt u kennis met de belangrijkste applicaties van Zoho, en tonen we u de nieuwste ontwikkelingen.  Bovendien is er ruim de tijd om met onze experten te overleggen en 1 op 1 vragen te stellen.  Daarnaast houden we regelmatig webinars met een ruime Q&A waarin we nieuwe ontwikkelingen en ook gewoon de basisfunctionaliteiten van de diverse Zoho -applicaties laten zien.  

                  Support en Kosten

                  Vraag: Wat gebeurt er na de implementatie? Sta ik er dan alleen voor?

                  Antwoord: Zeker niet. Een implementatie is pas het begin

                  • Hypercare: Na de livegang bieden wij intensieve begeleiding om kinderziektes direct op te lossen.
                  • SLA & Support: Wij bieden flexibele supportcontracten (Managed Services). Of u nu kiest voor een strippenkaart voor incidentele vragen of een volledig beheercontract met gegarandeerde reactietijden, wij blijven betrokken bij uw succes.
                    Vraag: Hoe wordt de prijs van Zoho bepaald en wat is mijn Total Cost of Ownership (TCO)?

                    Antwoord : Zoho werkt met een transparant licentiemodel per gebruiker per maand of jaar.

                    • Licenties: Vaste kosten aan Zoho (wij factureren dit 1-op-1 door of u betaalt direct aan Zoho).
                    • Implementatie: Eenmalige projectkosten voor inrichting en training.
                    • Support: Optionele terugkerende kosten voor beheer. Er zijn geen verborgen kosten voor serveronderhoud, hosting of back-ups; deze zijn allemaal inbegrepen in de licentieprijs. Wij helpen u de juiste licentievorm (bijv. Zoho One vs. losse apps) te kiezen die voor uw situatie het voordeligst is.  In uw licentieprijs is bovendien ook de basissupport van Zoho rechtstreeks inbegrepen.  Hebt u nood aan een snelle respons in uw eigen taal?  Wij hebben interessante supportpaketten uitgewerkt.  Zo bent u gegarandeerd van snelle ondersteuning in uw eigen taal (Nederlands, Frans of Engels).
                    Vraag: Kan ik mijn abonnement op elk moment wijzigen?

                    Antwoord: Zoho is zeer flexibel. U kunt maandelijks gebruikers toevoegen of verwijderen (afhankelijk van uw betaalplan).

                      Wij beheren dit proces voor u, zodat u nooit te veel betaalt voor ongebruikte licenties. Bij vertrek van een medewerker zorgen wij dat de licentie wordt ingetrokken en de data veilig wordt overgedragen.  De overgebleven 'credits' worden overgedragen en afgetrokken van uw volgende licentiefactuur.  Dit garandeert u dat u ten alle tijde kunt op- en afschalen zonder kopzorgen en zonder budgetverlies.